For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven

For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven;
..for all my love, my heart and soul..all belong to you! This is how ummie love you - higher than a mountain, wider than an ocean ~

Wednesday, December 8, 2010

Ummie Muna wishes HAPPY 7th BIRTHDAY to Ferris!!!


wawa muna, ummie muna and muna

Yusliza Yahya
Selamat UlangTahun Yang ke 7 buat Ferris, Ummi Muna, Wawa Muna dan Muna mendoakan agar Ferris sentiasa menjadi anak yang baik, anak yang beriman dan soleh... anak yang selalu mendoakan ummie nya yang terbaik.. dan anak yang selalu sayangkan ummienya.. pesan Ummi Muna; Ferris dont forget ur Ummie okey, because she always loves you forever........ SAYANG FERRIS!!!!!!!!
Yesterday at 7:29pm

Elis Mokhtar December 8 at 10:02pm
sorry kyus..dudi migraine teruk sgt...dudi baca sms kyus..dudi bantai nangis kuat2....sedeh sgt rasa hati...dudi sempat balas kat fb je...tak larat nak taip satu2... :( sbb ayat2 kyus tu...terharu sgt bila baca! :( taip ni pun dudi tergenang airmata

Yusliza Yahya December 8 at 10:14pm Report
for your info, bila muna tau jer maghrib semalam, lepas tgk video ibu tu.. muna bantai nyanyi happy birthday song complete.. utk abang ferris... mau kak yus tak meleleh... abang izad pun diam jer... sabar yer... walau pun kak yus tau hancur luluh hati dudi tu... kalau kak yus kat tempat dudi mau kak yus gila.... U R THE GREATEST MOM.... itu ferris kena tau.....

Elis Mokhtar December 8 at 10:18pm
thx kak yus...dudi tataw nak buat apa lagi...2-3 hari ni menangis saje! sedeh sgt, kyus....dudi nak sgt jumpa ferris....nak tengok mcmana rupa dia sekarang ni....tiap2 malam mimpi ferris...
dudi ubat jugak hati ni...nanti jumpa! nanti jumpa..sekarang ni jumpa dudi tak ready lagi...dudi tak move on pun lagi dgn life dudi...tu je yg dudi pujuk diri dudi...

Yusliza Yahya December 8 at 10:23pm Report
di, ketentuan ditangan Allah, cuma masa jer kita tak tau.. kak yus hanya boleh cakap satu hari nanti.. bila kita tak tau.. memang sangat sakit utk harungi.. kak yus sendiri pun rasa sakit bila mengenangkan dudi tau... kak yus bagitau dudi, semalam maghrib bila kak yus tau jer birthday ferris, kak yus baca yaasin utk ferris.. biar dalam hati dia.. tertanam wajah dudi, tertanam kasih sayang dudi.. tu jer yang kak yus mampu buat... satu hari nanti ferris pasti jumpa ummie walau apapun keadaannya.. itu sangat pasti... ingat satu jer di.. dalam darah ferris mengalir darah dudi, ferris pernah hidup dalam rahim dudi, mendengar degup jantung dudi.. merasa panas pelukan dudi.. itu ferris tak kan lupa di.. ferris tak kan lupa.... dudi pejam mata.. ferris ada dalam diri dudi kannn.....

Terima kasih kak yus, abang izad and muna doakan untuk abang yang (Ferris)
amin amin amin
dimakbulkan segeralah hendaknya doa-doa kita semua! amin!

FERRIS BIRTHDAY Dec 07, 2003 - 2008









FERRIS BITHDAY from Dec 07 2003 till 2008..unfortunately for Ferris 6th 2009 and and 7th 2010 birthday...he was NOT with his ummie :( ..no photos of his birthday hv sent to me...not even any news... :(

..this FACEBOOK and online pages are making me sick!! Every single moment i want to post something on my wall...i want everybody knw that I AM MISSING my son, Ferris!! I want to share all the pain i have inside of losing him!!! I thought i have stopped doing it..and now, i'm feeling so much urge to keep on doing it again...

please please..anybody could help me to get my son back to me! I am too longing to have him with me..kissing him, hugging him..and to hear all his stories what he has been through without me! ..so depressing this world!!!!

‎..honestly, i cant be relax! No one can ever make me feel relax! ..i'm to anxious! ..nervous and impatient! If there is someone...just temp relax.. so far none made me feel that calm permanently ..thts all i want! I want HIM..I WANT HIM BACK BADLY!!!

‎..watching he sleeps make me calm..combing his hair make me calm, cooking food for him make me calm...hearing all his pok-pek-pok-pek makes me calm...seeing him around even make me more calm.. and i missed that moment... please... bring back my baby to me..


PICS CAPTION
(from below to top)
1. Dec 07, 2004 - FERRIS JUST 1 TODAY!!!!! -Putrjaya Precinct 10, Malaysia
2. Dec 07, 2005 - HAPPY 2nd BIRTHDAY FERRIS!!! - at our home sweet home, Maasmechelen Belgium
3. Dec 07, 2006 - HAPPY 3rd BIRTHDAY FERRIS!!! - with teacher and friends at Sint Barbara Kluster School - Maasmechelen Belgium
4. Dec 07, 2007 - HAPPY 4th BIRTHDAY FERRIS!!! - with his teacher and friends at Cambridge School, Manila, Philippines
5. Dec 07, 2008 - HAPPY 5th BIRTHDAY FERRIS!!! - Aunty GG's house, MC, Malaysia

Dec 07 - HAPPY 7th BIRTHDAY FERRIS!!!!




i still remember Dr. Harris Hamzah already kept coming around checking on me...
Frank was so tired kept on checking on his pocket pc...next to me, nervous, exicted, hungry... i really love him for that! Thanx Frank...on that moment not even a minute u left me alone! ..still i could see your blue eyes looking at me...so gentle..full of love abundantly! ..tht was my moment ~ our greatest moment! - waiting for Ferris to see the world!

..20 mins to GO!! ...am very sure at this moment..i was PUSHING really hard with the midwife who was supporting me like the football trainer! ‎..and dr. harris hamzah was waiting right in front between my legs.. he he he he.. and Frank?? hahahaha he was damn nervous!

17:30 Dec 07, 2003 - HAPPY BIRTHDAY FERRIS!!!!


‎..i remember my 1st night havng Ferris next to me when he just born...i cant sleep and i kept on awake..just to check on him. I was too scared that was just a dream...when i saw him in the babycot, thx God..that wasnt a dream! That was real! I am really a mother now and the fetus whom I carried for 9 months 14 days...was there! He is real! He is my baby! MY FERRIS!!!

..unfortunately, now he has been taken away from me..i havent seen him for 20 months...Now, his existance was just like a BEAUTIFUL DREAM for me! God is GREAT!

Tuesday, December 7, 2010

DEC 07 - TODAY IS FERRIS 7th BIRTHDAY!



‎...5am, at this hour, 7 years ago, i was at SJMC...delivering FERRIS. He has born 12 hours and 30 mins later at 17.30! HAPPY BIRTHDAY, baby!!! From far far away, ummie wishes u all the luck of the world and sending u million loads of love.. as u know that ummie is always love u and praying that papa will bring u back to see ummie... Ya Allah, makbulkanlah doaku untuk anakku, Ferris Mokhtar van de Ven. Amin amin

Oma (Frank's mom) was there! Ibu was there! Mummy was there! Later abang apan, kak ica, anchik, abang der, kak nang were there as well!! ..and atok too! Babah was the one who azan for Ferris...i pray that u will also beriman like babah...sayang Ferris.. ummie sayang Ferris...everybody here all sayang Ferris.. wishing to see Ferris again... HAPPY BIRTHDAY, sayang...and ummie wishing u this with tears.. missin g u too much ♥

Friday, April 23, 2010

Satu lagi kisah pengorbanan Ibu - Ya Allah makbulkanlah doa kami demi untuk anak tersayang kami. Amin!

Email ini diforwardkan oleh kakak saya..
Saya amat bersimpati terhadap Puan Rohaiza..
Sesungguhnya, bila kita menanggung kesusahan, hakikatnya, ada lagi orang yang menanggung kesusahan yang lebih susah dari kita..
menitis airmata saya membaca luahan hati puan Rohaiza dan bayinya Hana..
sama-sama kota berdoa..

Ya Allah, makbulkanlah doa-doa kami..
sesungguhnya kami teramat menyayangi anak-anak kami..
amin amin amin..

MANUSIA SENTIASA DIUJI, HARI INI HARI DIA, ESOK MUNGKIN HARI KITA

KAWAN SAYA MINTA TOLONG SEBARKAN EMEL INI...

Saya Rohaiza Bte Ishak. Saya merupakan guru Kemahiran Hidup di MRSM Muar. Tujuan saya menulis email ini ialah untuk memohon belas kasihan dari pembaca kerana anak kedua saya yang bernama NurHannah Bte Mohamed Helmi berusia 3 bulan tidak sihat.

Ketika bersalin, anak saya lemas kerana tali pusat keluar lebih kurang 40 minit sebelum saya bersalin. Ini menyebabkan anak saya lemas kerana tidak mendapat oksigen kerana tali pusat sudah terkeluar.

Apabila doctor scan (MRI) otak anak saya, doctor menyatakan bahawa anak saya terencat akal kerana sel-sel otak telah mati kerana kekurangan oksigen. Hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa ketika itu.

Kaki bagaikan tidak jejak ke bumi. Muka saya pucat bagaikan tiada darah lagi. Hampir 3 minggu saya mengambil masa untuk terima hakikat apa yang doctor terangkan mengenai anak saya. Hari-hari saya menangis. Saya rasakan hati saya kosong.

Selepas 3 minggu saya cuba berkongsi masalah dengan teman sekerja. Semangat saya mula datang apabila ada rakan yang mengalami situasi yang sama seperti saya iaitu anak mereka lemas ketika bersalin. Doktor juga menyatakan anak mereka terencat akal. Tetapi kuasa Allah mengatasi segalanya dan anak mereka alhamdulillah sihat. Tetapi saya akui bahawa saya hanya insan yang lemah. Kadang-kadang saya kuat, kadang-kadang saya lemah sangat.

Rakan menasihati saya agar perbanyakkan solat hajat, baca yassin dan bersedekah. Alhamdulillah. Saya melakukan semua nasihat yang mereka berikan. Perkembangan terbaru tentang anak saya ialah dia masih lagi belum boleh menghisap dan menelan. Minum susu menggunakan tiub yang dimasukkan terus ke perut. Suction machine pula digunakan untuk menyedut air liur kerana anak masih tidak boleh menelan.

2 minggu lepas anak dimasukkan ke hospital kerana jangkitan kuman pada paru2. Ketika itu keadaan anak terlalu lemah menyebabkan doctor sukar mencari urat anak. Pilihan kedua ialah masukkan line hingga ke tulang.

Sekali lagi anak saya diduga iaitu selepas 3 hari kaki anak bengkak. Apabila doctor buat x-ray, rupanya kaki anak saya patah kerana dicucuk ketika memasukkan line.Pergerakan anak saya tidak seaktif bayi kerana kesan kurangnya oksigen di otak ..tambahan pula kaki kanan anak bersimen.

Hanya Allah tempat saya mengadu. Jika boleh, biarlah saya yang menanggung semua kesakitan itu, bukan anak saya yang berumur 3 bulan. Minum guna tiub, tak tahu menelan…kaki pula bersimen.

Kalian bayangkanlah bagaimana perasaan seorang ibu yang menjaga janin dalam kandungan bagaikan menatang minyak yang penuh. Tetapi selepas lahir, begitu besar ujian untuk anak saya.Terus terang saya katakan bahawa ini adalah ujian yang maha-maha besar dalam hidup saya. Saya bersyukur kerana Allah menguji saya kerana Dia sayangkan saya dan anak.

Dikesempatan ini saya memohon, merayu dan menagih simpati agar kalian dapat meluangkan masa untuk melakukan sembahyang hajat agar kesihatan anak saya pulih dan jauhkanlah anak saya dari sebarang kecacatan.

Andainya terlalu berat permintaan saya, bacakanlah Al-Fatihah. Jika permintaan ini juga berat, cukuplah kalian mengucapkan INSYAALLAH agar anak saya sihat, dijauhkan dari kecacatn dan dipulihkan kerosakan pada otaknya. Mudah-mudahan dengan keikhlasan kalian, doa kalian dimakbulkan. Hanya Allah yang mampu membalas budi kalian.

Saya juga memohon agar kalian dapat forwardkan email ini kepda rakan-rakan kalian agar dapat membantu anak saya. Kesihanilah anak saya kerana dia terlalu kecil untuk memahami erti kesakitan. Jika ada nasihat, pengalaman dan ilmu..emailkanlah kepada saya rozex_3056@yahoo.com.my. Di sini saya sertakan panduan sembahyang hajat. Mudah-mudahan bolehlah kalian amalkan jika ingin memohon sesuatu hajat. Percaya dan yakinlah bahawa Allah maha mendengar doa dari hambaNya.

Solat Hajat

1) Niat Ushalli sunnatal hajati rak’ataini lillaahi ta’aala.

2) Tiap-tiap 2 rakaat sesudah membaca al-fatihah, baca Ayat kursi 1x, dan Kul huallah huahad sebanyak 1x.

3) Sehabis salam yang terakhir, sujud semula. teruslah meminta hajat kepada Allah dengan khusyuk.Insyaallah Allah makbulkan.

Ayat Kursi

Allahu laa ilaaha illaa huwal hayyl qayuum, la tak khu-dzuhuu sinataunw walaa naw-um, lahuu maa fis samawaati wamaa fil-ardhi, man dzal-la-dzii yasy-fa-‘u indahuu illaa bi-idz-nihii, ya’-lamu maa bayna aydiihim, wamaa khal-fahum walaa yuhii-thuuna bi-syai-inm min’ilmihii illa bimaa syaa-a, wasi-‘a kursiy-yuhus samaawaati wal-ar-dha, walaa ya-uu-duhuu hifzhuhumaa wahuwal ‘aliy-yul azhim.



Gambar ini diambil pada hari ke-2 kelahiran Hana. Waktu ini Hana di ICU nursery. Hana bernafas menggunakan mesin kerana ketika lahir, denyutan jantung sudah terhenti. Doktor melakukan CPR untuk mendapatkan semula nyawa Hana. Allah Maha Berkuasa. Alhamdulillah.


Ini gambar 2 minggu lepas ketika di wad knk2 tiba2 pernafasan Hana laju. Doktor memberi saya 2 pilihan. Pilihan pertama untuk mendakap Hana buat saat terakhir kerana Hana terlalu sukar bernafas. Pilihan kedua pula ialah masuk ke ICU dan memasukkan kembali tiub pernafasan. Doktor menerangkan jika tiub sukar di masukkan ke mulut, mereka akan masukkan melalui leher dengan menebuk leher Hana. Dengan kuasa Allah tiub berjaya dimasukkan melalui mulut.


Ini gambar ketika Hana dimasukkan ke ICU selepas tiub pernafasan dimasukkan melalui mulut. Hanya air mata saya yang menemani Hana ketika di ICU kerana saya tidak dibenarkan menjaga Hana ketika di ICU.


Ini gambar selepas kaki Hana disimen. Tiub di mulut Hana digunakan untuk menyusu. Belum lagi pandai menghisap, kaki pula patah. Alhamdulillah atas ujian yang diberikan. Saya redha.

Saya berharap dengan melihat gambar Hana, lahirlah sedikit simpati dari kalian. Cuma doa yang saya pohon dari kalian agar Hana boleh membesar seperti kanak-kanak yang sempurna. Jauhkanlah Hana dari kecacatan.

Mudah-mudahan Allah gantikan sel yang rosak di otak Hana dengan sel yang baru dan dipilih di kalangan sel yang terbaik untuk Hana. Inilah doa yang tiap kali saya baca setiap sujud yang terakhir, setiap kali lepas solat fardu dan solat hajat.

Mudah-mudahan Allah makbulkan segala doa dan Allah berkati segala usaha saya. Selebihnya saya bertawakal. Amin.

Sunday, February 28, 2010

Feb 28 - Dari Metro Ahad

Usaha ambil anak


2010/02/28


BATU CAVES: Elis Syuhaila Mokhtar, 35, yang terpisah dengan anaknya Ferris Mokhtar van de Ven, 7, selepas dilarikan suaminya dipercayai ke Belgium, tidak mahu lagi bersedih tetapi mengorak langkah bagi memastikan dapat bersamanya anaknya.

“Rabu ini, genap setahun saya kehilangannya dan tidak mahu terus menunggu dan sebab itu saya mahu bangkit berusaha dalam apa cara sekali pun supaya dapat bersama Ferris,” katanya sambil menitiskan air mata kerana terlalu rindukan anak tunggalnya hasil perkahwinan dengan warga Belanda, Frank Theodorus van de Ven @ Firdaus, 40.


Dia akan cuba mengumpul wang bagi membayar peguam yang bakal dilantik di Belgium untuk mengembalikan anaknya walaupun sedar jumlah diperlukan tinggi, dipercayai boleh menjangkau kepada RM100,000.


Bekas pensyarah itu juga mendakwa, jika usaha itu tidak berjaya dia nekad untuk ke negara itu walaupun berdepan kemungkinan dihantar pulang semula atau ditahan pihak berkuasa di sana disebabkan suaminya pernah membuat laporan bahawa dia adalah ekstremis Islam, sekali gus menyebabkannya disenarai hitam di negara terbabit.


“Untuk mengumpul dana bagi menampung pembiayaan peguam itu, saya kini dalam proses akhir menyiapkan sebuah novel yang mengisahkan pengalaman berkahwin dengan lelaki warga asing. Saya juga akan kembali melukis dan menjualnya kerana pernah berpengalaman membuat pameran sebelum ini hingga mampu menjual hingga RM3,000 bagi satu lukisan.

“Saya juga bernasib baik kerana seorang anak muda (Aesar Mustafa) sudi mencipta lagu khas kepada Ferris bertajuk ‘Lagu Untuk Ferris — Buaian Rindu’ untuk dijadikan single kepada pendatang baru, Arrora Salwa secara percuma dan 50 peratus hasil jualan album itu juga akan masuk ke tabung Ferris yang akan dilancarkan nanti,” katanya.


Kisah perpisahan Elis Syuhaila dan Ferris Mokhtar dilaporkan media hingga mendapat perhatian Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, yang meminta bantuan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Ghani Patail, melihat kaedah perundangan bersesuaian untuk tindakan membawa pulang semula kanak-kanak terbabit.


Masalah itu timbul dipercayai berpunca akibat pergolakan rumah tangga Frank dan Elis yang menyebabkan wanita terbabit tidak membawa anak mereka pulang ke Belgium, selepas kembali ke negara ini pada Oktober 2007. Elis yang ditemui Metro Ahad semalam turut mengakui sepanjang tempoh terpisah dengan anaknya, emosinya jadi tidak menentu kerana terlalu mengingati dan rindu terhadapnya.


“Banyak kenangan yang dilalui kami bersama yang tidak dapat dilupakan dan paling tidak dapat dikikis dari ingatan saya hingga masih terngiang-ngiang di telinga adalah jeritannya tidak mahu berpisah dengan saya ketika diambil oleh bapanya.


“Saya juga ada berkongsi pengalaman dengan masyarakat apabila membuka akaun ‘Bring Back Ferris To Malaysia’ di laman sosial, Facebook,” katanya.


Sementara itu, Aesar yang mencipta lagu untuk Ferris mendakwa dia menghasilkan melodi dan lirik terbabit secara spontan selepas mendengar cerita Elis Syuhaila ketika dipertemukan oleh seorang rakan.


“Single berkenaan kini dalam proses menyiapkan gambar cover selepas selesai rakaman dan berusaha mendapat kerjasama untuk mengedarkan album sekali gus dapat mengumpul dana mengisi tabung untuk Ferris nanti,” katanya.

Feb 28 - Dari Berita Minggu

Cipta lagu untuk bawa pulang anak
Oleh Hafizah Iszahanid
bminggu@bharian.com.my

KUALA LUMPUR: Walaupun banyak pihak berjanji untuk membantu bekas pensyarah, Elis Syuhaila Mokhtar, 35 mendapatkan kembali anaknya Ferris Mokhtar Van de Ven, 7 tahun yang dilarikan bekas suaminya, Frank Theodorus Van de Ven setahun lalu, sehingga kini masih tiada perkembangan mengenainya walaupun daripada Wisma Putra.

Justeru, Elis merancang untuk memulakan kutipan dana melalui penjualan hasil seni seperti lukisan, novel malah sebuah lagu khas untuk Ferris, Lagu untuk Ferris - Buaian Rindu sudah dirakamkan bagi membolehkannya mengupah peguam di Belgium untuk mencabar keputusan hak penjagaan Ferris yang diberikan kepada Frank Theodorus oleh mahkamah di Belgium.

Sebelum itu, Elis sudah mendapat hak penjagaan penuh Ferris mengikut Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam November tahun lalu.

“Selasa ini (3 Mac) cukup setahun saya kehilangan Ferris, hanya Tuhan yang tahu betapa rindunya saya. Mana ada ibu yang tidak merindui anaknya, apatah lagi jika dia dilarikan dan mana ada ibu yang hanya duduk diam dan tidak mencari anak yang hilang?,” katanya ketika dihubungi Berita Minggu.

Selasa ini juga, Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam akan membuat keputusan berhubung permohonan komital Elis supaya Frank dikenakan prosiding menghina mahkamah kerana gagal mematuhi perintah hak penjagaan anak mereka.

Kata Elis, dia berpegang pada kata-kata terakhir Ferris sebelum anaknya dilarikan Frank. Ferris meminta Elis mencarinya jika dia hilang.

“Umi, jika saya hilang Umi janji cari saya ya..., sebab saya satu-satunya anak Umi. Kata-kata itu adalah azimat buat saya dan menguatkan saya untuk memastikan Ferris kembali ke pangkuan saya semula,” katanya.

Kata Elis, usaha mendapatkan semula Ferris tidak mampu dilakukannya bersendirian, sebaliknya dia menaruh harapan penuh kepada kerajaan untuk mendapatkan semula Ferris.

“Saya tidak boleh lakukan ini bersendirian, isu Ferris sudah membabitkan dua negara, Malaysia dan Belgium,” katanya.

Jelas Elis, dia tidak peduli dengan tohmahan dan cacian masyarakat yang mendakwa itulah harga yang dia perlu bayar kerana bersuamikan lelaki asing kerana dalam Islam menyebut rezeki, ajal dan jodoh pertemuan manusia itu semuanya ketentuan Allah.

Malah Elis juga tidak terusik dengan dakwaan bekas suaminya yang mendakwa dia seorang wanita liar dan lesbian, malah memiliki teman lelaki ketika masih bergelar isteri.

Elis berkata, perjuangannya untuk mendapatkan Ferris bukan lagi perjuangan mendapatkan seorang anak tetapi melangkaui pada hak asasi seorang manusia. Ini kerana dia banyak menerima e-mel daripada ibu tunggal yang turut berdepan dengan nasib sepertinya. Malah ada seorang ibu tunggal yang berpisah dengan anaknya sejak 20 tahun lalu apabila bekas suami melarikan si anak ke negara asal.

Feb 27 - Temubual pertama 'Lagu Untuk Ferris- Buaian Rindu' dengan Harian Metro




Hari ni 27 Feb adalah temubual pertama tentang Lagu untuk Ferris - Buaian Rindu, nyanyian Arrora Salwa, lagu/lirik ciptaan Aesar Mustafa oleh Metro Ahad di rumah saya. Semoga lagu ini mendapat sambutan dari semua rakyat Malaysia. Pembelian album lagu ini, 50% akan didermakan untuk Tabung BRING BACK FERRIS TO MALAYSIA. ...Semoga perjuangan saya untuk mendapatkan Ferris semula kembali ke pangkuan akan membuahkan hasil, yakni mendapatkan jumlah yang mencukupi untuk mengambil peguam di Belgium! Bersama-samalah membantu saya... inilah perjuangan saya, demi anak yang tersayang!
Ferris...i told u, ummie will find u back as i've promised u...I WILL GET U BACK! ~i love u baby...cant wait to hug + kiss + bite u!!! gawrrrr..

Tuesday, February 23, 2010

Text on CD album 'Lagu untuk Ferris - Buaian Rindu' by Arrora Salwa



Kisah Elis dan Ferris


Telah diciptakan olehNya suatu ikatan yang cukup teguh dan kasih sayang yang teramat indah untuk dimiliki antara ibu dan anak. Sembilan bulan sembilan hari bersusah-payah anak dikandungkan, diuji antara hidup dan mati semasa melahirkan, kesabarannya membesarkan si anak menjadikan si ibu seorang yang kuat, tabah, pengasih dan penyayang. Begitulah saratnya kasih sayang dan pengorbanan si ibu. Namun, apa akan terjadi jika si ibu dipisahkan dengan anaknya? Dan kasih sayang yang melimpah ruah itu dihalang? Lebih menyakitkan lagi bila anak yang masih kecil itu dibawa pergi? Mampukah si ibu bertahan dan terus merindui anak yang senantiasa dalam dakapannya itu? Anak yang masih disuap makannya itu?


Inilah perasaan yang ditanggung oleh si ibu sepanjang perpisahan yang amat perit itu. Saban hari merindui si anak. Saban hari mengharapkan suatu keajaiban akan berlaku – anak kecilnya itu akan dibawa pulang semula ke pangkuannya agar dapat didakap dan dibelainya semula. Namun, pernantian demi pernantian. Harapan demi harapan. Si ibu tidak pernah lupa, si ibu tidak pernah patah semangat menantikan si anak. Lantas buaian rindu dihayunnya senantiasa pada setiap saat dan tika wajah anak menjelma di matanya...


Ferris Mokhtar van de Ven di lahirkan pada 7 Disember 2003 di Subang Jaya, Selangor, Malaysia, yang telah diambil dari jagaan ibunya Elis Syuhaila Mokhtar dan dilarikan oleh bapa kandungnya Frank van de Ven berbangsa Belanda ke Belgium pada 03 Mac 2009 sehingga kini. Pada hari itulah kali terakhir Elis melihat Ferris sehingga kini tiada pernah lagi Elis melihat mahupun mendengar suara Ferris! Hari demi hari berlalu, telah puas Elis menangis, telah kering airmatanya menangisi perpisahan itu. Akhirnya dia berserah, sesungguhnya, airmata tidak akan dapat merubah apa-apa, ia hanya dapat menagih belas simpati, tetapi tidak akan dapat mengubah takdir yang ditentukan olehNya. Kini, Elis bangun untuk memperjuangkan haknya sebagai seorang ibu ke atas anaknya, Ferris! – Apakah yang dapat menandingi cinta kudus seorang ibu terhadap anaknya? Bukankah seorang ibu itu sanggup berkorban apa sahaja dan sanggup menggantikan nyawanya demi anaknya?


‘Lagu untuk Ferris – Buaian Rindu’ ini diciptakan khas oleh Aesar Mustafa dan dinyanyikan oleh Arrora Salwa teristimewa buat pengorbanan seorang ibu, Elis yang bercerai kasih dengan anaknya, Ferris, dengan makna liriknya yang sungguh mendalam menghayati perasaan, pengharapan, dan kerinduan Elis untuk Ferris selama perpisahan ini. Lagu ini juga adalah sebagai sokongan untuk Elis terus memperjuangkan agar Ferris kembali kepangkuannya!


Marilah kita bersama-sama memberikan sokongan penuh kepada Elis dan Ferris, satu kisah cinta agung yang terhalang – kasih sayang abadi antara ibu dan anak. Lagu ini juga ditujukan khas untuk semua yang mengalami penderitaan yang sama..


Berikan sokongan anda dengan melayari BRING BACK FERRIS TO MALAYSIA group di Facebook, juga www.ferriswithlove.blogspot.com.

Wednesday, February 17, 2010

Lagu untuk Ferris - Buaian Rindu


Gambar: Aesar Mustafa (kiri) Arrora Salwa (kanan)

Alhamdulillah..
Syukur kepada Allah swt..
Tiada apa yang dapat saya perkatakan.. atas jasa baik para pemberita hampir semua surat khabar menyiarkan kisah perjuangan saya untuk Ferris, rasa simpati para penulis yang menulis kisah saya di majalah-majalah, dan keperihatinan para penerbit rancangan TV kisah saya kerap tersiar..
Kini..
Perjuangan saya selama ini telah mengambil perhatian seorang composer Aesar Mustafa, yang saya kenali semasa saya menghadiri Teater Amal di Matic, KL pada bulan November tahun lalu, yang sebelumnya beliau sentiasa mengikuti perkembangan saya. Lalu beliau menegur saya dan kami mula bercerita panjang. Setelah mendengar kisah perjuangan saya yang terluah dari mulut saya sendiri, telah melahirkan rasa simpati sehinggakan beliau menciptakan sebuah lagu khas mengenai perjuangan saya mendapatkan Ferris kembali. Lagu ini penuh dengan emosi dan liriknya membayangkan penderitaan saya menanggung rindu dan betapa besarnya harapan saya untuk bertemu kembali dengan Ferris.

Saya berterus terang kepadanya, bahawa saya tak ada modal untuk recording dan mengupah penyanyi untuk lagu ini, namun beliau berkata agar saya tidak perlu risau tentang itu semua. Dengan itu kami merakamkan lagu ini (demo) dan letakkannya di youtube untuk mendapatkan sokongan mana-mana pihak yang berminat. Mendengarkan kesyahduan lagu Ferris itu, telah mengambil perhatian seorang penyanyi baru, Arrora Salwa, yang juga pengikut setia perjuangan saya setiap kali cerita saya terpapar di dada akhbar, majalah dan TV. Lalu Arrora telah menawarkan dirinya untuk mendendangkan lagu Ferris ini. Setelah mendengar Arrora menyanyikan lagu tersebut, saya dan Aesar amat terkagum dengan kelunakkan suaranya yang amat merdu. Arrora juga menitiskan airmata ketika menyanyikan lagu Ferris ini! Dengan itu beliau telah meletakkan sepenuh kepercayaan kepada Arrora Salwa, untuk membawa lagu ini.

Telah banyak yang saya usahakan untuk mendapatkan perhatian dari kerajaan agar bersungguh menyelesaikan kes saya, tersiar di suratkhabar, majalah, rancangan TV, apa yang belum saya usahakan? Sayangnya..ia masih terkial-kial untuk mendapatkan perhatian penuh dari kerajaan kita!

Harapan saya, semoga dengan terciptanya lagu untuk Ferris yang bertajuk 'Buaian Rindu' ini, yang bakal diperdendangan di radio-radio dapat menambahkan lagi publicity di kalangan pihak berkenaan atau mana-mana pihak yang sudi menghulurkan bantuan kepada saya untuk mendapatkan Ferris semula. Terutama dapat menarik perhatian kerajaan kita, bahawa, perjuangan saya ini bukan sekadar perjuangan biasa, perjuangan saya adalah demi aqidah Ferris, cukuplah kisah Natrah, dan terutamanya demi kasih sayang seorg ibu terhadap anaknya yang tidak ternilai! Tidak terucap dengan zahir! Saya tahu, bukan saya seorang sahaja yang menerima nasib terpisah dengan anak bila keretakkan rumahtangga terjadi, oleh itu, saya juga mewakili pada semua para ibu, bahawa perjuangan saya ini bukan sia-sia. Dan saya tidak akan berputus-asa! Demi anak saya!

Sesungguhnya perasaan yang saya rasa saat ini, untuk mengawal gelora perasaan rindu, kasih, cinta saya terhadap Ferris, saya mengumpama bahawa saya ini sedang mengandungkannya, seperti yang saya lalui enam tahun lalu sewaktu Ferris di dalam kandungan saya..dan kini, saya hanya menantikan saat untuk melahirkannya ke dunia...agar dapat saya curahkan segala rasa kasih, sayang, cinta ini padanya! Mendakap dan membelainya..
Inilah pernantian saya..

Berilah sokongan pada saya dan kerja amal Aesar Mustafa dan Arrora Salwa..
Hanya Allah sahaja yg dapat membalas budi baik mereka, juga pada semua penyokong Ferris yang tidak jemu memberikan saya kata-kata semangat!

Ya Allah, hanya satu yang ku pinta..temukanlah aku dengan anakku, Ferris! Itulah doaku, zikir bibir ini...jgnlah Kau duga aku lagi! Ianya terlalu menyakitkan aku! Amin

Ferris, as ummie has promised u, whenever i lost u, ummie will find u back, ummie will find u back, baby! Ummie will do anything to be with u, to watch u grow..and ummie dsnt want to miss a thing! Wait for me, baby...

Salam
ummie Ferris

Thursday, January 28, 2010

MY NOVEL - intro Part 1

Sayang
Lama sudah kunanti kehadiranmu
Sudah lama kucari di setiap pelusuk alam ini
Ke gunung-gunung
Ke lembah-lembah
Ke rimba-rimba
Kau tidak dapat aku jumpa
Telah aku selam lautan dalam
Telah kusentuhi dasar bumi
Kau masih tidak kutemui

Di manakah kau sayang?
Dekatkah kau padaku?
Jauhkah kau dariku?
Hampirkah kau denganku?
Jarakkah kau dari sisiku?
Atau..
Dikaukah yang menyorok di belakang tirai hatiku?
Dikaukah yang sembunyi di dalam kotak jiwaku?
Terkunci mati dalam kamar jasadku?
Puas sudahku kupujuk-pujuk dirimu
Puas sudah kurayu-rayu cintamu
Puas sudah kupuja-puja semangatmu
Masih kau tidak tiba lagi!

Tak penatkah kau duduk berselindung di situ?
Tak mahukah kau keluar dari tempat persembunyianmu itu?
Tidakkah kau mahu melihat indahnya mentari
menyinsingkan sinarnya di subuh hari?
Tidakkah kau mahu menikmati kedinginan malam
nan diterangi bulan penuh?
Tidakkah kau mahu mengira jutaan bintang nun di langit tinggi?
Infiniti!

Tak sudikah kau?

Sayangku..
Sudah lama kuhitung hari demi hari
Jari ini sudah penat mengira.
Sudah lama aku bilang tarikh demi tarikh itu
Bulan demi bulan
Tahun demi tahun
Kau mash tak kunjung tiba
Tak kasihkah lagi kau pada aku?
Tak sayangkah lagi kau pada jiwaku?
Tak simpatikah lagi kau pada cintaku?
Tak sudikah kau bermain-main lagi di laman hatiku nan kegersangan ini
Yang amat merinduimu pada setiap detik dan saat ini?
Pada setiap denyutan jantung ini
Pada setiap aliran darah yang mengalir ini..
Tak mahukah kau berjinak-jinak lagi di perkarangan jiwaku
Yang amat berahikan kehadiranmu
Yang mabuk hangat asmaramu..

Telah aku hias tempatmu bersemayam di singgahsana santapan jiwaku nan luhur
Kupacakkan panji-panji kebesaran alam sambut ketibaanmu
Untuk kau bertandang
Kau bertamu sesuka hati
Sepuasnya!

Telah aku pesan para bidadari-bidadari
Liang-liuk pinggul mengatur langkah
Lemah-gemalai tarian persona sang puteri menjeling manja
Tersenyum simpul melirik mata memanah rasa
Jadi hiburan kala sepimu..

Telah aku janji iringan gendang paluan asmara sang-sang teruna
Gema seluruh alam berkumandang seluruh jiwa
Bangkit raikan temasya agung para gahara
Jadi penglipur kala sunyimu..

Telah aku tempah hembusan nafas angin-angin dingin
Dari pelusuk gunung-gunung
Berseling sayup-sayup gemersikkan tiupan kasi bulu perindu sang pecinta
Mendayu-dayu merdunya
Berdersik ke sanubari nyamannya jadi penenang jiwamu
Berselimutkan kain sutra halus nan terpilih
Untukmu beradu lena hingga ke pagi..

Tidak cukupkah lagi?
Tidak cukupkah?
Namun kau masih tak tiba..

Manakah ilhamku?

Siapakah yang lagi layak menjiwai rindu itu tat kala ia singgah menyapa bersama tiupan bayu subuh nan sepoi-sepoi bahasa lembutnya, dinginnya hingga menusuk ke tulang sum-sum nyamannya, halus belaiannya membaluti tubuhku nan kaku kesayuan lantas ianya datang bertandang menatang berdulang-dulang hantaran cinta akan hangatan jiwa kudusnya, menggalas bertempayan-tempayan mata air dari pelusuk rimba dara di bahu kasih untuk penghilang dahaga rindu dendamnya yang telah menjadi tuak memabukkan aku akan asmaranya pada sang kekasih nan tulus pembuktian cinta, nan telus pemberian jiwanya.. pecinta setia..
Atau..
Hanya aku yang dilamun cinta?
...tat kala

Hadir dirinya..



September 13, 2007
23:40
Belgium

My POST on Facebook

I'm writing a book (in bahasa)...an awfully depressing one!
I've been writing this book since in the few last months i was in Belgium..and i am still writing it..means it's been 27 months now in total!
I have paused it for 8 months, right after i lost Ferris...cant write at all! Out of inspirations..more of all, every lines of it reminds me of my naughty & extra-need-attention son, i got into badly depression..totally out of my control..all those tears..all those fears..all those darkness..
and now..am getting back on my track..and since last 2 months, after Dato' Sharizat said she will help me with my case to get Ferris back, so i started writing it back...almost 80% done, hope i will finish it by end of this Feb.
I hope u guys are supporting me..this is wht i've been dreaming of, to express my feelings something in writings instead of paintings. I'm might not a good writer, but at least i do write.. Anyway...wanna read some of my writings, have a look at ferriswithlove.blogspot.com
hanya Allah sahaja yang tahu for each time i read this page..all those inspirational msgs whc u guys have posted here... some of u i dont knw who and some, they are my friends... honestly, that posts keep me going on! :)
If any victory i'll get soon, this is not from me, this is all from all of u...who keep on reminding me everyday...not to give up, not to be scared...fight for my right! and GET back my son!
how can i thank u? still.. thx for all your supports...it means a lot to me..
love, elis

Tuesday, January 19, 2010

Ferris On Camera! Oct 2008


Jan 19, 2010 - Sinar Harian

Elis Syuhaila diarah fail hujahan 8 Februari

SHAH ALAM - Bekas pensyarah, Elis Syuhaila Mokhtar yang memohon supaya suaminya, warga Belanda dikenakan prosiding menghina mahkamah kerana gagal mematuhi perintah untuk menyerahkan anak mereka diarahkan untuk memfailkan hujahan bertulis.

Sehubungan itu, Hakim Mahkamah Tinggi Syariah di sini, Abu Zaky Mohammad menetapkan 8 Februari ini sebagai tarikh sebutan semula untuk memberi masa kepada Elis Syuhaila yang diwakili peguam syarie Salwa Fadzil berbuat demikian.

Elis Syuhaila, 34, hadir di mahkamah semalam bersama Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO, Datuk Muhd Khairun Aseh yang memberi jaminan membantu Elis Syuhaila mendapatkan anak itu yang dilarikan Frank Theodorus Van De Ven @ Firdaus ke Belgium.

Muhd Khairun berkata, usaha mengembalikan Ferris Mokhtar Van De Ven akan diteruskan meskipun Frank, 40, yang dihubungi sebanyak dua kali bukan sahaja tidak bekerjasama, tetapi turut memaklumkan tidak mengiktiraf undang-undang syariah serta mempersendakan keputusan mahkamah syariah.

“Agak sedih kerana dia datang dari negara yang memperjuangkan hak asasi tetapi menidakkan hak asasi Ferris kepada ibunya. Jika dia masih tidak mengiktiraf keputusan mahkamah berhubung prosiding komital, besar kemungkinan kita akan melantik peguam di Belgium.

“Mereka tidak mengetahui undang-undang syariah tetapi sekurang-kurangnya mereka tahu tentangnya. Fakta yang mereka tidak boleh nafikan Ferris ialah hasil daripada Undang-undang Syariah Selangor,” katanya.

Elis Syuhaila memfailkan permohonan komital selepas mendakwa Frank gagal memulangkan Ferris, 6, pada 25 Mac 2009 seperti perintah yang dikeluarkan awal Februari lalu supaya hak jagaan dikongsi bersama selang seminggu sehingga kes diputuskan.

Pemeriksaan mendapati Frank melarikan Ferris menerusi sempadan Rantau Panjang, Kelantan pada 5 Mac 2009.

Sehubungan itu, Elis Syuhaila memfailkan permohonan itu untuk menghantar Frank ke penjara kerana perbuatannya didakwa menghina mahkamah mengikut Enakmen Tatacara Mal Mahkmah Syariah Selangor 2003.

Jan 19, 2010 - Malay Mail

Malaysian-Belgian custody battle continues
Submitted by Najiah on Monday, January 18th, 2010

* custody battle
* Elis Syuhaila Mokhtar
* Frank Theodorus Van de Ven @ Firdaus
* Local

Darshini Kandasamy
Monday, January 18th, 2010 15:56:00

SHAH ALAM: In the ongoing custody battle over six-year-old Ferris Mokhtar, the Syariah High Court here today has set Feb 8 as the next mention date in the committal proceeding case filed against Dutchman Frank Theodorus Van de Ven @ Firdaus for his failure to return his son to his Malaysian mother.

Syarie Judge Abu Zaky Mohammad set next month's date to allow Ferris's mother, Elis Syuhaila Mokhtar, 34, to file her written submission for her application to commit her estranged husband over his failure to abide by the local court ruling to return her son, who is now alleged to be living in Belgium.

Elis was present in court today, together with her Syarie counsel Salwa Fadzil but Van de Ven was again absent.

After filing for divorce in January 2008, Van de Ven, 40, and Elis took turns looking after their young son on a weekly basis. The boy turned six last Dec 7.

However, on March 5, Van de Ven failed to return Ferris and was alleged to have smuggled his son to Belgium via Thailand, leading the Shah Alam High Court to issue an arrest warrant against the computer programmer on March 25.

Despite a Nov 10 court ruling bestowing Elis, a housewife and former lecturer, full custody of Ferris, Van de Ven has yet to return the boy.

It was further reported in a Malay daily that Van de Ven claimed he had been granted full custody for Ferris by a Belgian civil court on June 8, which he has applied for in early 2009, as Ferris had lived in Belgium throughout most of his life and Elis was allowed to supervised visit of their son in Belgium.

He further claimed it was Elis who had failed to return Ferris back to Belgium after visiting Malaysia in October 2007 for Aidilfitri celebrations, following problems with their marriage.

These were refuted by Elis, who claimed Van de Ven had chosen to return to Belgium alone in 2007, that Ferris was born in Putrajaya, and they had been living in Malaysia.

The case, fraught with allegations on both sides, has garnered much attention from both the local and abroad media, with even Women, Family and Community Development Minister Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil asking Attorney-General Tan Sri Abdul Gani Patail for his help in the efforts to have Ferris returned to his mother.

The couple met in Malaysia and were married in 2001.
Ferris was born in 2003 and has both a Malaysian and Belgian passport, which the court allowed Elis to keep.

Monday, January 18, 2010

Ferris' Photos...CHECK IT OUT!

http://www.photoblog.com/watermarkport/2010/01/17/

http://www.photoblog.com/watermarkport/2010/01/12/my-white-wishes-are-my-baby.html

:)

Ummie Ferris

NEWSPAPERS

23 Dec 2009
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1223&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_09.htm

http://www.sinarharian.com.my/com/content/story6239985.asp

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Mahkamah/20091223075005/Article/index_html

15 Dec 2009
Majalah Wanita (Utusan) Keluaran Jan 2010

12 Dec 2009
http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Nasional/20091212001305/Article/

2 Dec 2009
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1202&pub=Utusan_Malaysia&sec=Keluarga&pg=ke_01.htm

29 Nov 2009
http://www.canadaeast.com/news/article/872567

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Sunday/Setempat/20091129084401/Article/index_html

http://thestaronline.com/news/story.asp?file=/2009/11/28/nation/20091128161327&sec=nation

http://www.sinarharian.com.my/com/content/story6112470.asp

28 Nov 2009
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1128&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_15.htm

http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=458558

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/articles/20091128153723/Article/index_html

http://www.nstp.com.my/Current_News/NST/articles/11hisi/Article/index_html

http://www.nstp.com.my/Current_News/NST/articles/11hersid/Article/index_html

22 Nov 2009
http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=1122&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_06.htm

15 Nov 2009
http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/maleisische_moeder_zet_facebook_in_bij_ontvoering_zoon_door_nederlandse_vader/

14 Nov 2009
http://www.nst.com.my/Current_News/NST/articles/20091113181324/Article/

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=1112&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

http://nursamad.blogspot.com/2009/11/bringing-back-ferris.html

12 Nov 2009
http://mazidulakmal.blogspot.com/

http://syahrilkadir.wordpress.com/2009/11/12/bring-back-ferris-to-malaysia/#respond

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1112&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_14.htm

http://nst.com.my/articles/20091111184836/Article/index_html

11 Nov 2009
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/11/11/courts/5084106&sec=courts

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/articles/20rjf/Article/index_html

http://www.hmetro.com.my/Wednesday/Setempat/20091111013445/Article/index_html

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1111&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_01.htm

http://malaysia.news.yahoo.com/bnm/20091110/tts-court-custody-bm-with-pix-993ba14.html

http://www.bernama.com/bernama/v5/news_lite.php?id=454091

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Tuesday/Mutakhir/20091110162827/Article/

10 sept 2009
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/9/10/nation/4683903&sec=nation

29 Aug 2009
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/8/29/courts/4616380&sec=courts

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/8/29/mstar_berita/20090828175427&sec=mstar_berita

http://www.gufx.info/showthread.php?t=52023

28 Aug 2009
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0829&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_03.htm

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/8/28/nation/4602460&sec=nation

27 Oct 2009
http://www.sinarharian.com.my/com/content/story5303398.asp

12 Mar 2009
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0312&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

http://archives.emedia.com.my/bin/main.exe?state=sp3u0l.1.1&f=archtoc&p_toc=archtoc&p_search=search&p_help=s_help&a_search=Search&p_s_ALL=elis+syuhaila+mokhtar&p_op_ALL=AND&p_plural=no&p_s_PU=&fdy=2009&tdy=2009&fdm=1&tdm=12&fdd=1&tdd=31&p_L=25&p_SortBy1=DA&p_Ascend1=NO

Friday, January 15, 2010

Terima Kasih semua..

Terima kasih saya ucapkan kepada semua yang memberi sokongan penuh kepada saya untuk terus berjuang mendapatkan Ferris semula ke pangkuan saya. Sokongan sebeginilah yang amat saya perlukan dengan memberikan kata-kata semangat kepada saya untuk terus berjuang menghadapi segala rintangan demi anak, dan yang paling saya t...erharu, dengan doa-doa dari semua...Makbulkanlah Ya Allah!
Perjalanan saya untuk mendapatkan Ferris masih jauh. Ntah berjaya ntah tidak, itu tidak pernah menjadi penghalang bagi saya untuk berputus harap. Juga dengan segala rintangan yang saya hadapi, itu sedikit pun tidak melemahkan semangat saya untuk mendapatkan Ferris..
Ini bukan lagi berkenaan dengan hak penjagaan, ini adalah Hak Asasi manusia..
terima kasih banyak2...tak terdaya saya nak berterima kasih, hanya Allah saja yang dapat membalas segala-galanya. Terima kasih.

p.s terima kasih juga pada anak-anak murid tersayang yang selalu doakan untuk teacher...love u guys! and miss u guys too..

Friday, January 1, 2010

..on 1st Jan 2010..

..it's really sad new year's start...i still dont knw where my baby is..how he is..wht is he doing.. does he happy? does he sad? all i know for sure he is missing me..wondering where his ummie is and keep on wishing that he could see me...and tell me wht life he has been through without me....like all kids do when the... parents just came back home from work! he wants to tell everything....
Baby, ummie is here at Atok's house...ummie has to wait for something so ummie can see u ASAP! ummie miss u every single day...ummie miss u baby..
no one in this world could ever replace u in my heart, and ummie just cant be happy, cant sleep..till ummie see u..hold u, hug u and kiss u...and ummie will tell the truth wht's going on here...
but, ummie is happy to have u, gave birth to u and taking care of u all the time, although we are far away apart, but it never stop ummie to take care of u and loving u like always, baby..
as ummie always love u and u never got a second in your life that ummie not get u in my mind..
u are always there..
and ummie never stopped sending u love everyday..
and ummie believes, that one fine day will come..
just hold on baby...

i really love u Ferris..


ummie