For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven

For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven;
..for all my love, my heart and soul..all belong to you! This is how ummie love you - higher than a mountain, wider than an ocean ~

Wednesday, February 17, 2010

Lagu untuk Ferris - Buaian Rindu


Gambar: Aesar Mustafa (kiri) Arrora Salwa (kanan)

Alhamdulillah..
Syukur kepada Allah swt..
Tiada apa yang dapat saya perkatakan.. atas jasa baik para pemberita hampir semua surat khabar menyiarkan kisah perjuangan saya untuk Ferris, rasa simpati para penulis yang menulis kisah saya di majalah-majalah, dan keperihatinan para penerbit rancangan TV kisah saya kerap tersiar..
Kini..
Perjuangan saya selama ini telah mengambil perhatian seorang composer Aesar Mustafa, yang saya kenali semasa saya menghadiri Teater Amal di Matic, KL pada bulan November tahun lalu, yang sebelumnya beliau sentiasa mengikuti perkembangan saya. Lalu beliau menegur saya dan kami mula bercerita panjang. Setelah mendengar kisah perjuangan saya yang terluah dari mulut saya sendiri, telah melahirkan rasa simpati sehinggakan beliau menciptakan sebuah lagu khas mengenai perjuangan saya mendapatkan Ferris kembali. Lagu ini penuh dengan emosi dan liriknya membayangkan penderitaan saya menanggung rindu dan betapa besarnya harapan saya untuk bertemu kembali dengan Ferris.

Saya berterus terang kepadanya, bahawa saya tak ada modal untuk recording dan mengupah penyanyi untuk lagu ini, namun beliau berkata agar saya tidak perlu risau tentang itu semua. Dengan itu kami merakamkan lagu ini (demo) dan letakkannya di youtube untuk mendapatkan sokongan mana-mana pihak yang berminat. Mendengarkan kesyahduan lagu Ferris itu, telah mengambil perhatian seorang penyanyi baru, Arrora Salwa, yang juga pengikut setia perjuangan saya setiap kali cerita saya terpapar di dada akhbar, majalah dan TV. Lalu Arrora telah menawarkan dirinya untuk mendendangkan lagu Ferris ini. Setelah mendengar Arrora menyanyikan lagu tersebut, saya dan Aesar amat terkagum dengan kelunakkan suaranya yang amat merdu. Arrora juga menitiskan airmata ketika menyanyikan lagu Ferris ini! Dengan itu beliau telah meletakkan sepenuh kepercayaan kepada Arrora Salwa, untuk membawa lagu ini.

Telah banyak yang saya usahakan untuk mendapatkan perhatian dari kerajaan agar bersungguh menyelesaikan kes saya, tersiar di suratkhabar, majalah, rancangan TV, apa yang belum saya usahakan? Sayangnya..ia masih terkial-kial untuk mendapatkan perhatian penuh dari kerajaan kita!

Harapan saya, semoga dengan terciptanya lagu untuk Ferris yang bertajuk 'Buaian Rindu' ini, yang bakal diperdendangan di radio-radio dapat menambahkan lagi publicity di kalangan pihak berkenaan atau mana-mana pihak yang sudi menghulurkan bantuan kepada saya untuk mendapatkan Ferris semula. Terutama dapat menarik perhatian kerajaan kita, bahawa, perjuangan saya ini bukan sekadar perjuangan biasa, perjuangan saya adalah demi aqidah Ferris, cukuplah kisah Natrah, dan terutamanya demi kasih sayang seorg ibu terhadap anaknya yang tidak ternilai! Tidak terucap dengan zahir! Saya tahu, bukan saya seorang sahaja yang menerima nasib terpisah dengan anak bila keretakkan rumahtangga terjadi, oleh itu, saya juga mewakili pada semua para ibu, bahawa perjuangan saya ini bukan sia-sia. Dan saya tidak akan berputus-asa! Demi anak saya!

Sesungguhnya perasaan yang saya rasa saat ini, untuk mengawal gelora perasaan rindu, kasih, cinta saya terhadap Ferris, saya mengumpama bahawa saya ini sedang mengandungkannya, seperti yang saya lalui enam tahun lalu sewaktu Ferris di dalam kandungan saya..dan kini, saya hanya menantikan saat untuk melahirkannya ke dunia...agar dapat saya curahkan segala rasa kasih, sayang, cinta ini padanya! Mendakap dan membelainya..
Inilah pernantian saya..

Berilah sokongan pada saya dan kerja amal Aesar Mustafa dan Arrora Salwa..
Hanya Allah sahaja yg dapat membalas budi baik mereka, juga pada semua penyokong Ferris yang tidak jemu memberikan saya kata-kata semangat!

Ya Allah, hanya satu yang ku pinta..temukanlah aku dengan anakku, Ferris! Itulah doaku, zikir bibir ini...jgnlah Kau duga aku lagi! Ianya terlalu menyakitkan aku! Amin

Ferris, as ummie has promised u, whenever i lost u, ummie will find u back, ummie will find u back, baby! Ummie will do anything to be with u, to watch u grow..and ummie dsnt want to miss a thing! Wait for me, baby...

Salam
ummie Ferris

No comments:

Post a Comment

Please say something..