For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven

For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven;
..for all my love, my heart and soul..all belong to you! This is how ummie love you - higher than a mountain, wider than an ocean ~

Tuesday, February 23, 2010

Text on CD album 'Lagu untuk Ferris - Buaian Rindu' by Arrora Salwa



Kisah Elis dan Ferris


Telah diciptakan olehNya suatu ikatan yang cukup teguh dan kasih sayang yang teramat indah untuk dimiliki antara ibu dan anak. Sembilan bulan sembilan hari bersusah-payah anak dikandungkan, diuji antara hidup dan mati semasa melahirkan, kesabarannya membesarkan si anak menjadikan si ibu seorang yang kuat, tabah, pengasih dan penyayang. Begitulah saratnya kasih sayang dan pengorbanan si ibu. Namun, apa akan terjadi jika si ibu dipisahkan dengan anaknya? Dan kasih sayang yang melimpah ruah itu dihalang? Lebih menyakitkan lagi bila anak yang masih kecil itu dibawa pergi? Mampukah si ibu bertahan dan terus merindui anak yang senantiasa dalam dakapannya itu? Anak yang masih disuap makannya itu?


Inilah perasaan yang ditanggung oleh si ibu sepanjang perpisahan yang amat perit itu. Saban hari merindui si anak. Saban hari mengharapkan suatu keajaiban akan berlaku – anak kecilnya itu akan dibawa pulang semula ke pangkuannya agar dapat didakap dan dibelainya semula. Namun, pernantian demi pernantian. Harapan demi harapan. Si ibu tidak pernah lupa, si ibu tidak pernah patah semangat menantikan si anak. Lantas buaian rindu dihayunnya senantiasa pada setiap saat dan tika wajah anak menjelma di matanya...


Ferris Mokhtar van de Ven di lahirkan pada 7 Disember 2003 di Subang Jaya, Selangor, Malaysia, yang telah diambil dari jagaan ibunya Elis Syuhaila Mokhtar dan dilarikan oleh bapa kandungnya Frank van de Ven berbangsa Belanda ke Belgium pada 03 Mac 2009 sehingga kini. Pada hari itulah kali terakhir Elis melihat Ferris sehingga kini tiada pernah lagi Elis melihat mahupun mendengar suara Ferris! Hari demi hari berlalu, telah puas Elis menangis, telah kering airmatanya menangisi perpisahan itu. Akhirnya dia berserah, sesungguhnya, airmata tidak akan dapat merubah apa-apa, ia hanya dapat menagih belas simpati, tetapi tidak akan dapat mengubah takdir yang ditentukan olehNya. Kini, Elis bangun untuk memperjuangkan haknya sebagai seorang ibu ke atas anaknya, Ferris! – Apakah yang dapat menandingi cinta kudus seorang ibu terhadap anaknya? Bukankah seorang ibu itu sanggup berkorban apa sahaja dan sanggup menggantikan nyawanya demi anaknya?


‘Lagu untuk Ferris – Buaian Rindu’ ini diciptakan khas oleh Aesar Mustafa dan dinyanyikan oleh Arrora Salwa teristimewa buat pengorbanan seorang ibu, Elis yang bercerai kasih dengan anaknya, Ferris, dengan makna liriknya yang sungguh mendalam menghayati perasaan, pengharapan, dan kerinduan Elis untuk Ferris selama perpisahan ini. Lagu ini juga adalah sebagai sokongan untuk Elis terus memperjuangkan agar Ferris kembali kepangkuannya!


Marilah kita bersama-sama memberikan sokongan penuh kepada Elis dan Ferris, satu kisah cinta agung yang terhalang – kasih sayang abadi antara ibu dan anak. Lagu ini juga ditujukan khas untuk semua yang mengalami penderitaan yang sama..


Berikan sokongan anda dengan melayari BRING BACK FERRIS TO MALAYSIA group di Facebook, juga www.ferriswithlove.blogspot.com.

No comments:

Post a Comment

Please say something..