For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven

For my baby ~ Ferris Mokhtar van de Ven;
..for all my love, my heart and soul..all belong to you! This is how ummie love you - higher than a mountain, wider than an ocean ~

Wednesday, March 2, 2011

FERRIS FUNNY PICS SERIES #8 - Ferris GREEN FROG Ferris


FERRIS FUNNY PICS SERIES No.8

FERRIS GREEN FROG FERRIS

Date taken: July 04, 2005
Ferris was 2 years 7 months old!

Place: At our neighborhood Tuinwijk Eisden, Belgium
Taken by: Ummie
Camera: Fujifilm S2pro

Okay..here the story..
It was raining...
Ummie just bought a green frog rain coat,
the green frog rubber rain boots
and a green frog umbrella for Ferris..all one set!
Ummie bought them at Maastricht few days back.
The rain coat and rain boots were still too big for Ferris..
But, Ferris was too excited to put them on..
So, ummie just folded the sleeves of the rain coat and put on Ferris..
but the rubber rain boots were too big, Ferris' feet cant even fit in them..

Well here goes Ferris..
with his GREEN FROG stuffs..
and he just loved them..
BUT still..playing with LOPAK was much more FUN!!!
..rather than those FROGGY thingies!!!

Jeng jeng jengg...who is that behind the FROGGY umbrella??


Woo hoo...there is a lil boy!!
Looking forward on something-something!
..with his chubby chubb cheeks..
holding a FROGGY umbrella excitedly!!


Oh NO!!! The FROGGY umbrella just too much work!!!
He wanted to do something-something more exciting!!!
..look at his face!!!
Too many ideas were blinking like a light bulb!
..and he looked very very very notty!!!


Well..holding an umbrella is for GIRLS thing, ummie!!
I want to scout something-something more something!!


HE HE HE HE
HE found IT!!!
Told u!!! 'LOPAK ' is Ferris favorite thingy!!!


WHAT?? WHATTT???
Looking at ummie asking for 'green light'??
NO WAYY!!! Dont u ever try it, Ferris!!!!


Yeah yeahhh.. again that look!!!!
Well, as usual, Ferris GOT ummie there!!!
Again????
Who could stand that 'look' he was giving!!!

Well, Ferris always melt my heart..
just his smile made my steel heart melting like a butter
just his glance he can take my breath away..
HE GOT ME WRAPPED AROUND HIS LIL FINGERS!!!

Ferris...
Ummie sayang Ferris..
Sayang Ferris sangat sangat sangat!!!
Kalau Ferris tahu betapa rindunya ummie pada Ferris..
walaupun Ferris beribu batu jauh terjarak dari ummie..
walaupun pemikiran ummie tak dapat nak jangkau di mana Ferris ada
walaupun apa jua yang menghalang kasih sayang ummie pada Ferris..
Sesungguhnya..ummie yang kandungkan Ferris
Ferris besar dalam rahim ummie..
suatu ketika dulu..kita bernafas sama-sama..
Ferris makan apa yang ummie makan..
kita kongsi sama-sama zat makanan tu..

Tuhan itu Maha Kaya, sayang...
tiada apa yang dapat memisahkan kita..
dipisahkan macamana sekalipun!
walau kematian sekalipun!!
kerana pertalian kita sudah sebati
dan ianya akan berpanjang hingga ke akhirat kelak..

itulah ubat rindu ummie
itulah pujuk rayu ummie..
supaya ummie sabar...
supaya ummie teruskan hidup
walaupun peritnya..
tiada ibu yg dalam dunia ni sanggup lalui...

Yakinlah, Ferris...
setiap yang ada ini..
setiap yang tergawang di udara ini...
..mahupun pada setiap yang tertanam di bumi ini..
sekiranya Ferris rasa..
Ferris nampak..
ITULAH KASIH UMMIE
ITULAH SAYANG UMMIE
ITULAH CINTA UMMIE

Ia meliputi segala-galanya...
kerana, ummie tidak pernah lupa menyemai perasaan itu
walau sesaat pun tidak pernah ummie terleka..

Ummie sayang, Ferris...
..rindu Ferris

Ya ALLAH...
makbulkanlah!
Amin






9 comments:

  1. apo lak kaler ijau ekau pakaikan anak kau dudieee?? dah cam ben ten haa...

    ReplyDelete
  2. Hari ini menitis lagi air mata akak. Ya allah makbulkanlah ya Allah, makbulkanlah ya Allah secepat mungkin permintaan hambamu yang bernama Elis ini. Kembalikan , kembalikanlah ya Allah anaknya secepat mungkin. Amin Amin Amin Rabbil Alamin. - Kak Rina

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, Ya Allah Ya tuhanku kau segerakanlah makbulkan permintaan semua hamba2 mu dimuka bumi ini agar disegerakan pengembalian adik Ferris kepada ibunya Ya Allah. Selamatkanlah anaknya, lembutkanlah hati suaminya, permudahkan segala urusan Elis Ya Allah. Amin Amin Amin Amin. Hari ini airmata akak gugur lagi bila baca blog Elis. Kak Rina

    ReplyDelete
  4. uncle nazirul....katanya dah GREEN FROGGY.. adoyyy yaiii... kan katak terkenal dgn warna hijau?? Kermit Klein pun kaler hijau... hahahha FYI, GREEN is Ferris' favorite color!! YES, he loves Ben 10 ..nanti i upload jam Ben 10 yang Ferris tinggalkan, ada dalam simpanan saya :)

    ReplyDelete
  5. Kak Rina..AMIN YA RABBAL'ALAMIN
    dipersegerakan makbul lah doa2 kak rina..
    ya, saya tak niat untuk membuat sesiapa menitiskan airmata bila membaca luahan hati saya pada Ferris..tapi, itulah yang saya rasa.. dan rasa tak boleh selindung perasaan tu..
    Hanya Allah sahaja yang maha Mengetahui
    Hanya Allah sahaja! Hanya ALLAH!

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum puan.Elis...
    saya terpanggil utk ke blog puan melalui `kakrina` yang meninggalkan msg di blog saya... saya sangat bersimpati dan terharu dengan apa yang berlaku...dan saya doakan mudah2an Ferris akan kembali ke pangkuan ummienya.... amin ya rabbal alamin.....

    ReplyDelete
  7. walaikumsalam..amin ya rabbal alamin..
    Ya ALLAH, makbulkanlah! Makbulkan doa-doa saya, dan semua yang mendoakan supaya Ferris kembali kepangkuan saya...amin!

    ReplyDelete
  8. Dudiee...dah boleh buat iklan Go Green....heee..cumel sangat dia..

    ReplyDelete
  9. emma...memang pun! semuanya Ferris nak green..kalau kete hotwheels dia..semuanya green! hahaha memang Ferris suka sangat green...i pun tataw kenapa! :)

    ReplyDelete

Please say something..